Thursday, April 19, 2007


С. Оюунтогс "ХАА БАИСАН АЛС


"Энэхyy ном миний анхний ном. 2002 онд оюутний тогсох курсдээ гаргаж байсан.150-аад ХАЙКУ шулгээс бурдсэн. Хаа байсан алс оорийн хуви заяагаар Монголд хайку шулгийн анхний ном байсанд би баяртай явдаг. Энэхyy номонд орсон ХАЙКУ шулгуудээс танд толилуулж байна.
* * *
Тэр айлийн уудэнд
Аав н зогсож байна
Тэднийх ямар жаргалтай байгаа бол.


* * *
Ондгоо голсон шувуу
Оод уруугуй ниснэ
Оноодор би чини хаагуур явлаа...


* * *
Нулимс урсахдаа
Хацрийг мини илбэвч
Зурхийг мини зуснэ.


* * *
Тэвэр дуурэн тууж
Чамдаа бэлэглэмээр цэцэгс
Тэндээ яасан узэсгэлэнтэй...


* * *
Nамар оройн бороо
Миний суулчийн шулэг
Нэрээ тавихаа мартах ни...



* * *
Оор хэний ч сонсоогуй
Оно эртний аялгуу
Оноодор мини билээ



* * *
Гэрэлд хоргодон
Эрвээхэй нисэлдэнэ
Харанхуй ухэл мэт.


* * *
Оорт чини огох
Унэтэй бухэн
Харцанд мини л бий...


* * *
Омхорсон энэ модод
Оноодор яасан
Онготэй харагдана вэ?


* * *
Шиврээ бороонд
Шоножин алхмаар
Одор ажээ...


* * *
Тураг шувуун суудэрт
Туулай сэрyyцэхээр дэгдэхyй
Дэрс бохолзон улднэм.


* * *
Гагц би модний суудэрт сууна
Ганц нэгхэн болжмор нисэлдэнэ
Гарт жиргэх дуун тэмтрэгдэнэ.



* * *
Тэртээд цайрах
Тэнгэрийн хаяанд
Нуурээ толидов би...


* * *
Нулимс мини
Дуугуйхэн урсах ни
Даан ч тод...


* * *
Цаг хугацаа гэгч
Цагаан туулайн борвин дээрх
Цасний нэгхэн ширхэг.


* * *
Хаа нэгтэй нохой улих ни
Хэзээний миний сонсож дассан дуу
Харин энэ удаа хачин их уйтай.


* * *
Яндан хонгинож
Зуух хунгэнэнэ
Яая даа байз...


* * *
Уурандаа би
Урдаа байсан цэцгийг
Удаан гэгч ни унэрлэв


* * *
Хондий дуурэн гороос бэлчих ни
Хоёр нудний омно уелзэнэ
Холдоод одохоор ни мордоё доо...


* * *
Цантай цонхонд
Хуруу хургэнэ.
Цахлай ниснэ.


* * *
Овлийн энэ оглоо
Оноо л хэрээ вааглах ни
Онгогуй зураг мэт.



* * *
Хаврийн анхий бороо
Hацар норгон шивэрэхэд
Хачин их догдолном.


/Хавар болж байгаа учраас энэ шулгээр дуусгая... /

No comments: